Fitline a Beauty
Rezervace
Fitline® Selfness Institut
chcete-li být in - FITLINE® ví co s tím ...
hubnutí, zdravá záda, funkční trénink, tělové kúry, proměny, baby services
Domovská stránka > O nás > Zprávy z tisku > MFDnes 3. března 2005 - Téma

MFDnes 3. března 2005 - Téma

MFDnes 3. března 2005 - Téma

Účastníci kurzu snižování nadváhy soutěží, kdo z nich celkovou proměnou projde nejlépe

Rozhodli se zhubnout
Hradec Králové - Čtyřiatřicetiletý Karel Volejník před devíti lety vyměnil manuální práci za sedavé zaměstnání a přestal sportovat. Pracovní shon jej naučil během dne řešit hlad bagetou či hamburgerem a večer si vynahradit pořádnou porcí. Dnes při své výšce 168 centimetrů váží 116 kilo, jeho proporce se výrazně změnily. Karel se ale rozhodl, že to tak nenechá.

"Mám typický problém sehnout se k zavazování bot. Oblečení musím nakupovat v nadměrných velikostech, a to je i finančně náročnější. Je tady samozřejmě také zdravotní riziko a tlačí na mne rodina a okolí," popisuje Karel Volejník důvody, které ho vedly k rozhodnuti zhubnout.

Stal se tak jedním ze šedesáti účastníků kurzu snižování nadváhy v hradeckém Fitline clubu a také jedním z deseti odvážlivců, kteří se chtějí na podzim na Dni zdraví v hradeckém Aldisu představit veřejnosti jako úplně noví lidé.

Organizátorka kurzu Lenka Jebousková vysvětluje, že Karel Volejník spolu s devíti ženami vstupuje do soutěže s názvem Komplexní proměna. Proměnit se, a to nejen fyzicky, mají během devíti měsíců.

"V prvních třech měsících základního kurzu učíme účastníky všímat si toto, co vlastně jedí, a stravu si zapisovat. Díky tomu vypočítáme, jaké mají energetické příjmy. Například u Karla jsme zjistili, že je na dvojnásobku energetického příjmu, než jaký muž potřebuje," říká Jebousková.

V základním kurzu se lidé také naučí, jak mají obměnit svůj jídelníček a jak mají do života zavést fyzickou aktivitu. Od dubna do června budou pokračovat intenzivním kurzem a přes léto se již musí postarat o sebe sami.

"Váhu by si měli udržovat a v říjnu se představit na Dni zdraví, aby ostatním lidem ukázali, že zhubnout a váhový úbytek si potom udržet skutečně jde," vysvětluje Jebousková. Projít komplexní proměnou touží také Monika Prášilová. "Hubnu kvůli svému pocitu. Hodně mi vadí, že v obchodech s oblečením najdu maximálně velikosti 38, 40. Člověk potřebující větší velikosti má výběr velmi omezený. A také mne motivuje, když se můj přítel otáčí po štíhlých slečnách," směje se šestadvacetiletá Monika. Během měsíce, co je v kurzu, se stejně jako pan Karel naučila všímat si více svého životního stylu. "Dva roky jsem nepřihlížela k tomu, co vlastně jím a jak jím. Hodně jsem přibrala. Stres jsem potlačovala tak, že jsem jedla ještě více," přiznává Monika. '

V kurzu se lidé učí jak zakomponovat do svého časového harmonogramu pohyb, i zásadu, že kdo chce zhubnout, nesmí hladovět. "Učí nás, že máme jíst čtyřikrát až pětkrát denně. Nejdříve mi to připadalo příliš často, ale jde o to naučit se jídlo plánovat. Člověk si musí na sebe udělat čas a nesmí se nechat strhnout prací a stresem," říká Monika.

Přesto se omezení svého jídelníčku nevyhne. ,Zatímco ona vynechává sladkosti, Karel omezuje pití piva. "Dnes vím, že jedno pivo, které si denně odpustím, udělá v horizontu celého roku deset kilo, o které zhubnu," říká Karel. Od začátku kurzu proto žádné pivo neměl, přestože se počítá mezi jeho milovníky.

Lidé, kteří do hradeckého Fitline & Beauty centra docházejí, se učí hubnout teoreticky i prakticky. Aby viděli svůj pokrok, lektorky je každý týden měří a váží. Své kilogramy a míry předvedou soutěžící také na konci souboje. Na Dni zdraví 9. října porota rozhodne, kdo z nich prošel komplexní proměnou nejlépe. A jaká bude odměna?
"První velikou výhrou bude, že zhubnou. To, jak je přijme okolí, bude druhá. A do třetice dostanou od nás zdarma aktivní pobyt se cvičením," říká lektorka Lenka Jebousková.

Jak rozumně hubnout

  • Nechte si odborně posoudit přiměřenost své váhy.
  • Nestanovujte si nereálné cíle, uvědomte si, proč chcete hubnout.
  • Veďte si záznamy toho, co jíte.
  • Zorientujte se v energetických hodnotách potravin.
  • Pokrmy energeticky odlehčete. Volte pestrou stravu v přiměřeném množství.
  • Konzumujte biologicky cenné potraviny.
  • Nezapomínejte na vlákninu a pitný režim.
  • Jezte pravidelně, nejlépe pětkrát denně.
  • Přijďte pohybu na chuť, cvičte, co vás baví.
  • Zvyšte výdej energie, přidejte i rutinní pohyb.
  • Hubnete pozvolna - méně někdy znamená více.
  • Nehledejte záchranu v "nesmyslných zázracích" na hubnutí.
Více Informaci: www.stob.cz, www.fitline.cz

MARTIN FILIP

Foto: UŽ SE ROZHODLI. Monika Prášilová a Karel Volejník se rozhodli, že pod dohledem hradeckého Fitline clubu do září rapidně zhubnou. (MAFA JAN STROUHAL)

MF DNES 3. března 2005, kraj Hradecký, strana C3 Rozhodli se zhubnout. Je to reálné?
Navštivte také
Fitline-elipsa
Partneři
Čro
© 2011  |  Fitline® & Beauty centrum  |  Veverkova 1631/5, 500 02 Hradec Králové - Lipky  |  +420 498 500 431  |   info@fitline.cz